کد مطلب:225628 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:210

چهل داستان از فضائل، کرامات و معجزات دوران زندگانی و بعد از شهادت آن حضرت
تمامی ائمه ی اطهار علیهم السلام دارای فضایل و كرامات فراوانی بوده اند. آن بزرگواران چه در زمان حیات پر بركتشان، و چه امروزه، نه تنها مشكل گشای شیعیان، بلكه غیر شیعیان و چه بسا غیر مسلمانان نیز می باشند. قضایا و داستان های فراوانی در دست است كه، هزاران غیر مسلمان از آیین های مختلف، از جمله زرتشتیان و مسیحیان و سایر مذاهب، متوسل به درگاه بی مثال اهل بیت علیهم السلام گشته، و از آنها رفع حاجت شده است.

حقیر نگارنده، كه به فضل الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام بخصوص عنایت ویژه ی خواهر حضرت رضا علیه السلام بی بی دو عالم، حضرت معصومه علیهاالسلام توفیق خدمتگزاری در آستان مباركش را پیدا نموده ام، از نزدیك شاهد قضایای فراوانی از این قبیل عنایات و توجهات بوده ام، كه گوشه یی از آنها در بخش پایانی همین كتاب خواهد آمد، ان شاء الله!

همچنین در این چند سالی كه در خدمت مسجد مقدس امام زمان (روحی له الفداه) جمكران می باشم، شاهد صدها نمونه از این قبیل توسلات و عنایات بوده ام؛ و از آن جمله، چند سال پیش، شبی در اطلاعات مسجد مقدس جمكران مشغول بودم، كه چند دختر جوان به دنبال دوست گمشده ی خود به اطلاعات آمده بودند. هنگامی كه اسم دوستشان را جهت اعلام گفتند، من از اسم او متوجه شدم كه آنها مسیحی هستند. وقتی از آنها سؤال كردیم، یكی از آنها گفت: «ما مسیحی هستیم، ولی علاقه ی خاصی به آقا امام زمان (عج) داریم، و هر هفته از تهران به مسجد مقدس جمكران می آییم.» در مورد دیگری، یكی از



[ صفحه 53]



دوستانم كه توفیق كفشداری در مسجد مقدس جمكران را دارد، می گفت: روزی جلوی در ورودی در حال دادن پلاستیك به نمازگزاران مسجد مقدس بودم كه، دیدم شخصی كیسه ی بزرگی پر از پلاستیك نو، به من تحویل داد، و التماس دعا گفت. من به چهره اش نگاه كردم، و علت را پرسیدم. در پاسخ گفت: «من زرتشتی هستم. حاجتی داشتم؛ هفته ی قبل به این مكان مقدس آمدم، و متوسل به آقا امام زمان (عج) شدم، و این پلاستیك ها را نذر كردم. آن حضرت هم مرا مورد لطف خود قرار دادند، و حاجتم را برآوردند. اكنون، جهت تشكر و ادای نذرم آمده ام.»

آری! عزیزان! هدف از این بحث كوتاه آن بود كه، ما شیعیان بیشتر قدر ائمه ی اطهار علیهم السلام را بدانیم، و از آن حجج عصمت و طهارت علیهم السلام بهره ی بیشتری ببریم.

حال، به ذكر پاره یی از فضایل و معجزات حضرت علی بن موسی الرضا (روحی له الفداه)، در قالب چهل حكایت می پردازیم: